· Her düzeyde vatandaşın yönetime katılımının sağlanması,
· Kurumlar arası bilgi alışverişinin sağlanarak iş ve veri yinelemesinin önlenmesi,
· Kamunun hizmet verdiği vatandaşların yaşamalarının kolaylaştırılması,
· Karar vericilerin bilgiye dayalı karar verme süreçlerinin geliştirilmesi ve hızlandırılması olarak özetlenebilir.
Bunların gerçekleşmesi durumunda sağlanacak yararlar şunlardır;
· Zamandan kazanç sağlanacaktır,
· Maliyetler düşecek ve verimlilik artacaktır,
· Memnuniyet artacaktır,
· Ekonomik gelişim desteklenecektir,
· Hayat kalitesi artacaktır,
· Bireysel katılım artacaktır,
· Kağıt bağımlılığı ve kullanımı azalacaktır, [7]
· Kamu ile olan işlemler için vatandaşın talep ettiği bilgilere bir noktadan ve doğru şekilde ulaşılacaktır. Böylece insan yanlışları en aza indirilecektir.
· Bilgi ve iletişim teknolojileri ilk kurma maliyeti yüksek olmasına karşın zaman boyutundaki toplam sahip olma maliyetinin düşmesi, verilecek olan hizmetin daha hızlı sunulması, işletme giderlerinin azalması, doğru bilgiye ulaşım vb. olumluluklar hizmetin elektronik olarak sunumu için bir neden olacaktır.
· Hem kamu hem de vatandaş için karar almada kolaylık ve hız sağlanacaktır.
· Vatandaşın talebi ön plana çıkacaktır.
· Vatandaş ile devlet arasındaki ilişki gelişecek, güven ortamı oluşarak kuvvetlenecektir.
· Vatandaşın kamu ile işlerinde kısa sürede doğru bilgiye ulaşımı karşısında kamuya güveni artacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder